طریق نصب،خرید و تعویض انواع قفل درب ضد سرقت

طریق نصب،خرید و تعویض انواع قفل درب ضد سرقت
(8 نفر) | 3932 بار دیده شده | تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 دی 1399 | توان:0

همانطور که در بخش آشنایی با اجزای درب ضد سرقت گفتیم قفل یکی از بخش های لاینفک درب می باشد که اگر به درستی انتخاب نشود درب ضد سرقت شما با درهای معمولی هیچ تفاوتی ندارد.پس برای انتخاب درست قفل مناسب درب ضد سرقت می توانید از راهنمایی های زیر استفاده کنید.

انواع قفل درب ضد سرقت

در بازار انواع قفل های درب ضد سرقت در طرح های متنوع به فروش می رسد .معمولا قفل های درب ضد سرقت به دو مدل هوشمند و کلیدی تقسیم می شوند که حتما باید به تناسب محل مورد استفاده طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه مقاله به معرفی انواع قفل های در ضد سرقت می پردازیم.
قفل درب ضد سرقت ، بر روی هر درب ضد سرقتی قابل استفاده نمی باشد. معمولا قفل درب ضد سرقت ترک با ایرانی و یا چینی دارای تفاوت هایی می باشند زیرا هر کشوری استاندارهای منحصر به فرد خودش را دارد.
در میان قفل های درب ضد سرقت ، بهترین و استانداردترین قفل برای کشور ترکیه می باشد که از کیفیت بالایی برخوردار است.

1- قفل ضد سرقت هوشمند

قفل های هوشمند نیازی به داشتن کلید های فیزیکی ندارند و به راحتی نمی توان آنها را باز کرد زیرا مغزی آنها در داخل چهارچوب درب قرار می گیرد.معمولا این نوع قفل های هوشمند به صورت قفل های در ضد سرقت اثر انگشتی و یا قفل در ضد سرقت کارتی و یا رمزی در بازار یافت می شود.
قفل های نصب شده بروی در های ضد سرقت ترکی ، چینی و ایرانی کاملا با هم متفاوت می باشند.از نظر فروشندگان درب ضد سرقت قفل های ساخته شده در کشور ترکیه از کیفیت بهتری برخوردار هشتند و طول عمر بیشتری نسبت به بقیه قفل ها دارند.

1-1- قفل درب ضد سرقت اثر انگشتی

قفل های اثر انگشتی ضد سرقت یک نوع قفل دیجیتالی می باشد که فقط با اثر انگشت تعریف شده باز می شود و کلید فیزیکی برای باز و بسته کردن درب ندارد.معمولا دارای سیستم الارم هشدار است تا در مواقعی که به اشتباه یک اثر انگشت تعریف نشده بخواهید درب را باز کند ،به صدا در می آید. شما می توانید بالای 50 عدد اثر انگشت در سیستم آنها تعریف کرد.

1-2- قفل در ضد سرقت کارتی

قفل های کارتی درب ضد سرقت جز قفل های هوشمند و دیجیتال مدرن می باشند که یک کارت برای باز و بسته کردن درب و یک کلید یدک برای مواقع ضروری دارد.منبع برق قفل به صورت جداگانه و بدون هیچ وابستگی به برق ساختمان در بدنه درب جایگزین می شود.

1-3- قفل رمزی ضد سرقت

قفل رمزدار دارای  ۶ تا ۱۲ رقم پین کدی ست که به راحتی قابل رمزگشایی نیست .

2- قفل در ضد سرقت کلیدی

قفل کلیدی درب ضد سرقت جز قفل هایی ست که به وفور در بازار یافت می شود. اما این نکته را نباید فراموش کرد که شاید این قفل ها نسبت به قفل های هوشمند کارتی و یا اثر انگشتی از امنیت پایینی برخوردار باشند ولی نسبت به قفل درب های معمولی از امنیت بهتری برخوردار می باشند.

  • معمولا جنس بدنه دستگیره و مغزی قفل این نوع درب از فولاد ضد زنگ،مس و یا آلومینیوم ساخته می شود.
  • از چندین زبانه در ساختار قفل های کلیدی استفاده می شود که در هنگام چرخاندن کلید در مغزی قفل تمامی آن ها  در جهات مختلف حرکت می کنند تا از شکستن به عمد قفل جلوگیری شود.
  • قفل های کلید با توجه به کشور سازنده معمولا با هم فرق دارند.برای مثال قفل درب ضد سرقت ترک دارای 8 زبانه متحرک می باشد.

قفل درب ضد سرقت kale (کاله)

یکی از معروفترین برند های مطرح و شناخته شده در زمینه ساخت قفل درب ضد سرقت ، شرکت ترکیه ای kale یا کاله می باشد .

این نوع قفل درب ضد سرقت از کیفیت و استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشد که طول عمر بیشتری نسبت به دیگر رقبا دارد و همین امر باعث شده تا سطح امنیت را در برابر دزدی و سرقت بالا ببرد.و به طبع قیمت قفل درب ضد سرقت ترک در بازار بالاتر می باشد.

معمولا جنس قفل درب ضد سرقت کاله (kale) از ورق گالوانیزه تولید و سیلندر یا مغزی آن از جنس برنج تهیه می شود.

 

قیمت قفل درب ضد سرقت کاله ترکیه چقدر است؟
با توجه به بالا بودن کیفیت قفل درب ضد سرقت کاله یا کالی (kale) و با توجه به تغییرات و نوسان دلار قیمت ها کمی متغییر می باشد و باید استعلام قیمت از فروشندگان بگیرید.
جنس مغزی قفل درب ضد سرقت از چه آلیاژی می باشد؟
معمولا جنس مغزی و قفل درب ضد سرقت بستگی به کشور سازنده و برند آن دارد .برای مثال سیلندره قفل درب ضد سرقت کاله از جنس برنج و نوع قفل از ورق گالوانیزه تولید می شود.

 

محصولات مرتبط طریق نصب،خرید و تعویض انواع قفل درب ضد سرقت

مقاله های مرتبط طریق نصب،خرید و تعویض انواع قفل درب ضد سرقت

نظرات شما درباره طریق نصب،خرید و تعویض انواع قفل درب ضد سرقت
امتیاز:
مهدی
جمعه, 17 اردیبهشت 1400

مطلب خوبی بود. 🙏

درب کالا
سه شنبه, 23 دی 1399

با سلام برای اطلاع از انواع جنس بدنه درب ضد سرقت لطفا به لینک زیر مراجعه کنید
 انواع جنس بدنه درب ضد سرقت

ali
دوشنبه, 22 دی 1399

مطالب خوبی میذارید . ممنون

حامد
شنبه, 20 دی 1399
اگر ممکنه در مورد جنس بدنه مطلب بیشتری بذارید. ممنون