درب ضدحریق فلزی

| 9,501 بار دیده شده |
خیلی از ساختمان ها اللخصوص ساختمان های اداری و مسکونی بزرگ که دارای ارتفاع زیادی هستند نیازمند شرایط های پیشرفته تری در جهت ایجاد امنیت نیز میباشند به این صورت که در صورت ایجاد حریق بتوانند بلافاصله به کمک قسمتی امن از ساختمان خارج شوند.

معمولا ساختمان های اداری و مسکونی برج مانند و بلند برای ایجادامنیت در مواقع آتش سوزی از درب های ضدحریق فلزی استفاده می کنند. این مسئله به کمک راهرو های اضطراری که در ورودی هر طبقه آن درب ضد حریق فلزی قرار میگیرد امکان پذیر است.

انواع درب ضد حریق فلزی

برای سری درب های فلزی ضد حریق انواع مختلفی تولید میشود که هر ساختمانی به نسبت نیاز خود آن درب را انتخاب میکند.

به این صورت که از بین درب تک لنگه ضد حریق فلزی و دو لنگه آن باید یکی را انتخاب کرد که البته این مورد را کارشناسان سازمان آتش نشانی تشخیص خواهند داد. چرا که تفاوت آنها در جای گیریشان تاثیر گذار است و به این دلیل میباشد که درب تک لنگه از ضخامت و وزن کمتری به نسبت نوع دو لنگه آن برخوردار است که برای راهرو های اضطراری با فضای بیشتر مورد استفاده هستند در حالی که مدل های دو لنگه آن برای راهرو های بزرگ تر متناسب میباشند.

ویژگی درب های فلزی ضد حریق

1- درب های ضد حریق فلزی به گونه ای تعبیه میشوند که در برابر حرارت بسیار بالا تا حد هشتصد و پنجاه درجه سانتی گراد توان حفظ خود را داشته باشند، اگر غیر از این باشد درب فرار در اثر حریق و فشار حرارت حالت و ساختار خود را از دست داده و ممکن است به نوعی مانعی بر راه خروج شما تلقی شود.

2- علاوه بر این باید برای درز های درب از نوعی لاستیک نسوز استفاده کنند تا از خروج دود جلوگیری شود چرا که اگر دود از داخل خارج شود باعث نفوذ آن به راه رو ها و قسمت های دیگر گرفتار نشده در حریق شده و راه خروج را برای افراد داخل سخت میکند.

3- اصولا وزن درب های ضد حریق فلزی زیاد است که نشان از تو پر بودن و غیر قابل تغییر حالت پذیر بودن آن در اثر آتش دارد به طوری که وزن آن به اندازه صد و بیست کیلوگرم میشود.


4- مسئله دیگری که در ساختار درب های فلزی ضد حریق حائز اهمیت است استفاده از رنگ های مقاوم در برابر آتش است تا لایه ای مناسب قبل از رسیدن آتش به درب وجود داشته باشد چرا که استفاده از برخی رنگ های عادی به عنوان واکنش دهنده شیمیایی عمل کرده و به عنوان کمک کننده به آتش خود را بروز میدهند.


5- برای درب های ضد حریق فلزی ساختمان باید که جک آرام بند نصب گردد تا در هنگام حریق، درب پشت سر کسانی که خروج میکنند بسته شده و اجازه نفوذ آتش و دود به محوطه خروج تا حدود زیادی گرفته شود. همچنین باید تنظیمات آنها به گونه ای باشد که از سرعت استانداردی برای بسته شدن برخوردار بوده تا در هنگام خروج جمع کثیری از افراد امکان خروج آنها بدون مشکل به شکل پشت سر هم وجود داشته باشد. پس خوب است که به منظور در نظر گرفتن موارد مهم در هنگام خرید توجهات لازمه را داشته باشید.

 

نظرات شما درباره درب ضدحریق فلزی
امتیاز: