یراق آلات درب ضد حریق

(1 نفر) | 904 بار دیده شده |
محصولی یافت نشد
یراق آلات درب های ضد حریق دارای اهمیت بسیار بالایی هستند چرا که کوچک ترین ایرادی ممکن است در ازای جان افراد تمام شود. به همین دلیل همیشه در ساخت درب های ضد حریق از بهترین اجناس استفاده میگردد.

آشنایی با انواع یراق آلات درب ضد حریق

دستگیره درب ضد حریق

از مواردی که رفت آمد را راحت تر و ممکن تر میکند وجود دستگیره است که دارای انواعی در زمینه درب ضد حریق است.

  • دستگیره آنتی پنیک درب ضد حریق

از آنجایی که در هنگام وقوع حریق بسیاری از وسایل و تجهیزات حتی درب ها و اجزای آن آسیب میبینند به همین منظور از دستگیره های مقاوم در برابر حرارت یعنی نوع آنتی پنیک بهره گرفته میشود تا در اثر آتش تا مدت زمانی کافی دچار آسیب نشده و برای افراد امکان خروج از ساختمان فراهم باشد.

  • دستگیره آنتی پنیک تاچ درب ضد حریق

از آنجایی که ممکن است به علت حرارت بالا امکان گشودن درب ها با دست زدن به دستگیره وجود نداشته باشد پس برای بهبود این قضیه از دستگیره های ساده تر یعنی نوع آنتی پنیک تاچ به منظورعبوری آسان تر بهره گرفته اند تا با لمس درب به راحتی درب قابل باز شدن باشد.

لولای درب ضد حریق

لولاهای به گرفته شده در درب ضد حریق باید به گونه ای باشد که بتواند علاوه بر وزن درب، در اثر حرارت زیاد تا آخرین لحظات خود را حفظ کند. در صورت تغییر حالت لولا در اثر حرارت زیاد درب از حالت چفت خود خارج شده و دود و گازهای سمی راه خود را به سمت راهروی اضطراری پیدا میکنند که این قضیه عملیات خروج را مختل خواهد کرد.

آرامبند درب ضد حریق

یکی از موارد لازم در درب های ضد حریق استفاده از یراق آلاتی به نام آرامبند است که به منظور بستن درب پس از خروج برای جلوگیری از نفوذ گاز و دودهای سمی به راهروی اضطراری نصب میگردد. در هنگام نصب، سرعت آرامبند به نحوی استاندارد برای خروج آسان چند تن تعیین میگردد.

قفل درب ضد حریق

برای درب های ضد حریق از قفل های متفاوت تری استفاده میشود که برای امنیت بهتر درب ها تعبیه گشته اند. درب های ضد حریق هم همانند درب های عادی نیازمند قفل هستند تا هر کسی در شرایط عادی توان نفوذ به داخل را نداشته باشد.

نوار دودبند درب ضد حریق

هنگامی که درب ضد حریق را خریداری مینمایید همراه آن نوار دودبند ضد حریق هم موجود بوده که وظیفه آن جلوگیری از خروج دود و گازهای سمی به فضای های دیگر داخلی است.

نکته :
خیلی از موارد ذکر شده دارای اهمیت بالایی به منظور ایجاد امنیت در مواقع اضطراری ایجاد آتش سوزی هستند که درب به وجود آنها نیاز دارد پس باید این دقت را داشت که درب ضد حریق از یراق آلات نام برده بهره مند باشد.

 

نظرات شما درباره یراق آلات درب ضد حریق
امتیاز: